Журнал Российского общества по неразрушающему контролю и технической диагностике
The journal of the Russian society for non-destructive testing and technical diagnostic
 
| Русский Русский | English English |
 
Главная
23 | 12 | 2024
2015, 06 июнь (June)

DOI: 10.14489/td.2015.06.pp.041-044

Звягин А. Д., Соснина О. А.
ПОСТОВАЯ СИСТЕМА КОНТРОЛЯ ВЕЛИЧИНЫ ЗАЗОРОВ МЕЖДУ СКОЛЬЗУНАМИ ГРУЗОВЫХ ВАГОНОВ
(с. 41-44)

Аннотация. Приведено описание постовой системы контроля грузовых вагонов (цистерн) на соответствие нормам зазоров в скользунах, который проводят при проходе состава мимо поста, оборудованного аппаратурой. Все действия автоматизированы и не допус-кают вмешательства персонала.

Ключевые слова:  вагон, скользун, зазор, спектр, амплитуда, система, испытания, отметчик колес.

 

Zvyagin A. D., Sosnina O. A.
STATIONARY INSTRUMENTATION SYSTEM FOR CONTROLLING CLEARANCE BETWEEN FREIGHT-CAR BEARERS
(pp. 41-44)

Abstract. Ensuring safe transportation is a key task of railway service. There can be both internal and external reasons for railway accidents. Structural defects fall into the category of internal reasons. A substandard clearance between the bearers of freight cars is one of such defects. The clearances are checked at distribution and freight stations before loading the cars. The operation is performed manually and takes a lot of time, as for each four-axle car four measurements have to be taken with a clearance gauge to a precision of 0.1 mm. Experienced workers who conduct the inspection of cars often guess by eye which bearers have to be checked. Hence, the human factor is involved, and it can lead to substandard bearers being overlooked. In order to automate the detection of cars with substandard bearer clearance, a computer system has been developed, which associates the bearer clearance with the acceleration of rail vibrations resulting from car passing along the rails. This relation was established in a series of tests with trains made up of freight cars. The processing of test results has revealed that the acceleration amplitudes for fault-free and defective cars differ considerably in certain frequency ranges depending on the type of car and its speed. This difference has served as a basis for the computer program, which automatically detects freight cars with substandard clearances between bearers.

Keywords: railway car, bearer, acceleration, spectrum, amplitude, system, tests, wheel marker.

Рус

А. Д. Звягин (ФГБОУ ВО «Волжская государственная академия водного транспорта», Нижний Новгород)
О. А. Соснина (Нижегородский государственный технический университет им. Р. Е. Алексеевой) E-mail: Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра.

Eng

A. D. Zvyagin (Volga State Academy of Water Transport, Nizhny Novgorod)
O. A. Sosnina (Nizhny Novgorod State Technical University n.a. R. E. Alekseev) E-mail: Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра.

 

Рус

 

Eng

 

Рус

Статью можно приобрести в электронном виде (PDF формат).

Стоимость статьи 350 руб. (в том числе НДС 18%). После оформления заказа, в течение нескольких дней, на указанный вами e-mail придут счет и квитанция для оплаты в банке.

После поступления денег на счет издательства, вам будет выслан электронный вариант статьи.

Для заказа статьи заполните форму:

Форма заказа статьи



Дополнительно для юридических лиц:


Type the characters you see in the picture below



.

Eng

This article  is available in electronic format (PDF).

The cost of a single article is 350 rubles. (including VAT 18%). After you place an order within a few days, you will receive following documents to your specified e-mail: account on payment and receipt to pay in the bank.

After depositing your payment on our bank account we send you file of the article by e-mail.

To order articles please fill out the form below:

Purchase digital version of a single article


Type the characters you see in the picture below



 

 

 

 

 

.

.

 

 
Rambler's Top100 Яндекс цитирования