Журнал Российского общества по неразрушающему контролю и технической диагностике
The journal of the Russian society for non-destructive testing and technical diagnostic
 
| Русский Русский | English English |
 
Главная
23 | 12 | 2024
2015, 10 октябрь (October)

DOI: 10.14489/td.2015.010.pp.036-042

Муравьев В. В., Волкова Л. В., Платунов А. В., Булатова Е. Г., Байкалова Т. Н.
АНАЛИЗ РЕЗУЛЬТАТОВ ТЕСТИРОВАНИЯ СПЕЦИАЛИСТОВ ПО МАГНИТНОМУ ВИДУ НЕРАЗРУШАЮЩЕГО КОНТРОЛЯ ПРИ СЕРТИФИКАЦИИ
(с. 36-42)

Аннотация. Анализируются результаты тестирования при проведении квалификационных экзаменов в процессе сертификации специалистов по магнитному виду неразрушающего контроля. Рассматриваются тестовые задания на соответствие их трудности уровню подготовленности специалистов к сертификации с использованием метода Раша.

Ключевые слова:  тестирование знаний, сертификация, специалист, магнитный контроль, метод Раша.

 

Murav'ev V.V., Volkova L.V., Platunov A.V., Bulatova E.G., Bajkalova T.N.
ANALYSIS OF TEST RESULTS MEAN SPECIALISTS IN MAGNETIC NON-DESTRUCTIVE TESTING FOR THE CERTIFICATION
(pp. 36-42)

Abstract. It is considered the problem of objective evaluation of the latent variables such as the level of knowledge in the process of certification of specialists in non-destructive testing. Rush model is the most objective method for determining latent variables in measuring the quality of test materials. The paper analyzes the results of testing during the qualifying examinations in Certification with magnetic method of nondestructive testing. Test items are considered to meet the level of difficulty of trained specialist for certification using the method of Rush. Comparative characteristics of the test results are shown. Extreme test items and tasks with low or high levels of difficulty are identified and require the elimination out of collection issues. It shows the need for further consultations on the topics of questions low-logit trained specialist. Analysis of test materials allows to make correct tasks on complexity, decompose the collection of issues at different levels of complexity. Lack of objectivity measure of assessment resulting using the test collection issues requires to make a correction in question. To date, the lack of objectivity is eliminated personal interview, which is conducted by three examiners and a specialist.

Keywords: testing of knowledge, certification, specialist, magnetic control, method Rush.

Рус

 В. В. Муравьев, Л. В. Волкова, А. В. Платунов, Е. Г. Булатова, Т. Н. Байкалова (ФГБОУ ВПО «Ижевский государственный технический университет им. М. Т. Калашникова») E-mail: Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра.

Eng

V. V. Murav'ev, L. V. Volkova, A. V. Platunov, E. G. Bulatova, T. N. Bajkalova (Kalashnikov Izhevsk State Technical University) E-mail: Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра.  

Рус

1. Муравьев В. В. Анализ результатов сертификации специалистов в области неразрушающего контроля объектов железнодорожного транспорта // Интеллектуальные системы в производстве. 2013. № 2. С. 144 – 148.
2. Булатова Е. Г., Черепанов В. С. Методы исследований в социальных и гуманитарных науках // Курс теоретической и экспериментальной педагогики / под общ. ред. В. С. Черепанова. Т. 1. Математическая педагогика. Ижевск: Изд-во ИжГТУ, 2008. 189 с.
3. Нейман Ю. М., Хлебников В. А. Введение в теорию моделирования и параметризации педагогических тестов. М.: Прометей, 2000. 169 с.
4. Аванесов В. С. Применение тестовых форм в Rasch Measurement // Педагогические измерения. 2005. № 4. С. 3 – 20.

Eng

1. Murav'ev V. V. (2013). Analysis of the results of certification of specialists in the field of nondestructive test-ing of objects of railway transport. Intellektual'nye sistemy v proizvodstve. (2), pp. 144-148.
2. Cherepanov V. S. (Ed.), Bulatova E. G., Cherepanov V. S. (2008). Research methods in social sciences and humanities. The course of theoretical and experi-mental pedagogy. Vol. 1. Mathematical pedagogy. Izhevsk: Izdatel'stvo IzhGTU.
3. Neiman Iu. M., Khlebnikov V. A. (2000). Introduction to the theory of modeling and parameterization of pedagogical tests. Moscow: Prometei.
4. Avanesov V. S. (2005). Application of test forms in Rasch Measurement. Pedagogicheskie izmereniia. (4), pp. 3-20.

Рус

Статью можно приобрести в электронном виде (PDF формат).

Стоимость статьи 350 руб. (в том числе НДС 18%). После оформления заказа, в течение нескольких дней, на указанный вами e-mail придут счет и квитанция для оплаты в банке.

После поступления денег на счет издательства, вам будет выслан электронный вариант статьи.

Для заказа статьи заполните форму:

Форма заказа статьи



Дополнительно для юридических лиц:


Type the characters you see in the picture below



.

Eng

This article  is available in electronic format (PDF).

The cost of a single article is 350 rubles. (including VAT 18%). After you place an order within a few days, you will receive following documents to your specified e-mail: account on payment and receipt to pay in the bank.

After depositing your payment on our bank account we send you file of the article by e-mail.

To order articles please fill out the form below:

Purchase digital version of a single article


Type the characters you see in the picture below



 

 

 

 

 

.

.

 

 
Rambler's Top100 Яндекс цитирования